Evan Uschenko, de getalenteerde Canadese songwriter en multi-instrumentalist, vervult de cruciale rol als de creatieve kracht achter GHOSTWOMAN’s mix van psychedelische garage rock met duidelijke elementen uit blues en indierock. Ondanks de snelle release Hindsight Is 50/50, hun derde album binnen 18 maanden, beweert Uschenko hartstochtelijk dat dit specifieke meesterwerk onmiskenbaar de authentieke essentie van de band belichaamt.
Uschenko licht de evolutie van de band toe en zegt: “De eerste twee albums waren nooit bedoeld als albums; ze lijken op pagina’s uit dagboeken die al lang tot de vlammen zijn veroordeeld. Met de toevoeging van Ille van Dessel als medeschrijver en drummer heeft GHOSTWOMAN eindelijk zijn definitieve koers gevonden.” De zang is gehuld in galm, en het album is vaak suggestief in plaats van recht voor zijn raap. De gitaren resoneren met zwaarte, terwijl de zang minder gemakkelijk te ontcijferen is. Desondanks ontvouwt het hele album zich samenhangend binnen een warm analoog geluid, aangevuld met spaarzame, maar boeiende vocale melodieën die de luisteraar door de nummers leiden, zelfs als hun betekenis enigszins ongrijpbaar blijft.